jessemorsch.reismee.nl

Terug in Nederland

Helaas alweer het laatste verhaal op mijn blog.

Zaterdag 5 augustus zijn we rond 4 uur weer in Nederland geland .

Het laatste weekend hebben we een 2 daagse safari gedaan. Hierin gingen we eerst naar lake Manyara national park. Dat is eerst een jungle waarin veel bavianen en blue balls monkeys (de echte naam ben ik vergeten) rond lopen. Daar hebben we ook nog een paar overstekende olifanten gespot. Na de jungle kwam je bij een klein meertje waar veel nijlpaarden lagen, pelikanen zaten en nog honderden vogels. Vanuit daar reden we door naar het grote meer Manyara, daar zijn we uitgestapt en konden we een stukje lopen met een prachtig uitzicht. Hier kon je ook weer nijlpaarden zien, maar ook een paar buffels en flamingo's. Toen we weer het park uit wilden rijden kwamen we nog net de boom klimmende leeuw tegen, dit was zeldzaam voor deze tijd van het jaar, want meestal zitten ze er alleen in het regenseizoen.

Vanuit het lake Manyara park reden ee door naar de plek onze overnachtingsplek. Op een berg in een tentje. De volgende dag moesten we om 5 uur klaar staan voor het ontbijt.

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Ngorongoro krater. Hier hebben we ook veel dieren kunnen spotten. Zoals de hyena, struisvogels, leeuwen, nijlpaarden, buffels en gnoes.

Eenmaal weer bij het gastgezin aangekomen maakte we ons klaar voor de laatste dagen op de school. Donderdag was onze laatste dag. De kinderen hadden samen met de juf van alles voorbereid voor ons.

We moesten met onze ogen dicht de klas in komen en gaan zitten op een stoel. Toen gingen ze een liedje voor ons zingen: 'We are sorry to say goodbye'. Toen kregen we zelfgemaakte armbandjes met onze namen erop, alleen vonden ze mijn naam een beetje moeilijk, want bij mij staat er Jessy op het armbandje.

Na het afscheid hebben zijn we nog uit geweest naar een club met Afrikaanse muziek, maar ook de westerse muziek.

Vrijdag de koffers ingepakt en toen midden in de nacht opgestaan en zijn we weer naar huis vertrokken.

Na een lange maar voor de rest comfortabele vlucht zijn we weer in Nederland aangekomen.

Alle foto's plaats ik vandaag of morgen nog op de blog.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn verhalen. Ik heb een super tijd gehad in Tanzania.

Tot ziens!!

Els

Leuk jesse
Met in herinnering alle mooie momenten. Maar
Misschien ook wel minder mooie momenten.!

Tante Ineke.

Jammer, alweer voorbij, maar een ervaring rijker. Bedankt voor je mooie verhalen .